עורך דין הטרדה מינית

החוק להטרדה מינית, תשנ"ח 1988, קובע כי הטרדה מינית היא למעשה עוולה אזרחית וגם עבירה פלילית. איסור הטרדה מינית, לא נגזר רק מעיקרון השוויון בין המינים כי אם מעקרונות יסוד אחרים כגון כבוד האדם וחירותו והזכות לפרטיות. בסעיף 1 לחוק הטרדה מינית, מוזכר כי מטרת חוק זה, היא לאסור הטרדה מינית על מנת להגן על כבודו של כל אדם. למעשה ההגדרה בדבר הטרדה מינית, מופיעה בסעיף 3(א) לחוק, כשאר הטרדה מינית כאשר מדובר על:

 

  • סחיטה באיומים, כאשר המעשה שנדרש לעשות אדם הוא בעל ופי מיני
  • מעשים מגונים
  • הצעות חוזרות בעלות אופי מיני כאשר אדם שמופנות אליו הצעות אלה, מוטרד מהצעות אלה ואינו מעוניין בהן
  • התייחסות משפילה אשר מופנית לאדם ביחס למינו, מיניותו או לנטייתו המינית.
  • הצעות והתייחסויות חוזרות כלפי קטינים או חסרי ישע, תחת ניצול יחסי מרות
  • פרסום סרטון או הקלטה של אדם המתמקד במיניותו ולא התקבלה הסכמתו לגבי הפרסום.

אם גם אתם הוטרדתם מינית, מומלץ לפנות אל עורך דין עבירות מין, אשר יתבע את המטריד. היום ביהמ"ש רואים בחומרה הטרדות מיניות ואף מטילים עונשים לא קלים, בהתאם לסוג ההטרדה המינית, אשר הופנתה או בוצעה כלפי אדם.

הוטרדתם מינית בעבודה? באיזו ערכאה ניתן יהיה לתבוע את המטריד?

את השינוי הגדול והמשמעותי ביותר לגבי הטרדה מינית, הוא כאשר מדובר על הטרדה מינית במקום העבודה. החוק מטיל חובות שונות על מעסיקים כשמדובר על חוקי עבודה הקשורים לנושא הטרדה מינית וכן על המעסיקים לנקוט אמצעים סבירים על מנת שלא יקרו מקרים של הטרדה מינית במקום העבודה. על המעסיקים חלה חובה למנות גורם אשר אליו ניתן יהיה לפנות במקרים אלה. למעשה בחוק מוזכר גם על הטרדה מינית וכן התנכלות בעבודה בגלל שהעובד לא קיבל את ההצעה בעלת האופי המיני, לא שעה לה ולכן מעסיק או ממונה בעבודה גרם לעובד נזק כגון פיטורין, או הרעת תנאי עבודה בגלל התעלמותו  .

 

כאשר מדובר על הטרדה מינית במקום העבודה על העובד לתבוע את מקום העבודה בגין  הטרדה מינית בבית הדין לעבודה, היות וזו הערכאה שאליה ניתן להפנות את התביעה, אם מדובר על הטרדה מינית במקום העבודה.  יש לציין, כי עורך דין עבירות מין, מתמחה גם בהטרדות מיניות במקום העבודה ויש לבחור עו"ד שכבר תבע מעסיקים על התנכלות והטרדה מינית במקום העבודה. 

כתיבת תגובה

חייגו עכשיו